Dodaj prestiżu okazji, wyraź się niebanalnie
Oferujemy wynajem aut zabytkowych. Kultowych klasyków z duszą i rodowodem. Samochodów, które celem jazdy czynią drogę i zachwyt, jaki jej towarzyszy.
Wielu miłośników aut klasycznych marzy o posiadaniu zabytkowego pojazdu. Głównie ze względu na styl i elegancję „weterana” – unikatowe i tak dalekie od dzisiejszych standardów. Wytworność samochodów zabytkowych przydaje świetności wydarzeniom, w których uczestniczą. Nobliwość starych aut podkreśla również charakter i prestiż ich właścicieli oraz użytkowników.Mamy w swojej kolekcji samochody z historią, które możesz kupić lub wynająć na szczególne okazje.Więcej o nasSamochody zabytkowe w ofercie VEHICAR
W naszej kolekcji aut, kompletowanej ze znawstwem oraz sentymentem do reliktów motoryzacji, znajdują się między innymi imponujące klasycznym designem i starodawną duszą:
- Mercedes 560SL R 107 Convertible, rok 1986
- Mercedes 560 SEC, W126, rok 1987
- Mercedes SL320, R129 Cabrio, rok 1996
- Mercedes 300 CE W124 Cabrio, rok 1993
- Porsche 912, rok 1965
- Porsche 944S, rok 1986
- Porsche 944 TURBO, rok 1987
- Jaguar E-TYPE SERIA 2 2+2, rok 1968
- Ford Mustang GT Fastback, rok 1968
- Alfa Romeo Spider, rok 1985
- BMW Z3 Cabrio Roadster, rok 1996
Od zabytków głowa nie boli
Samochód zabytkowy, czyli co?
Za ustawą Prawo o ruchu drogowym: „pojazd zabytkowy to pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami”.Umowne kryteria uznania auta za zabytkowe (ustawodawca ich nie formułuje ich jednoznacznie) to:
- wiek samochodu wynoszący co najmniej 25 lat,
- produkcja modelu zakończona 15 lat wcześniej,
- min. 75% zachowanych części oryginalnych.
Youngtimer vs. oldtimer
Nie ma określonych jednoznacznie cech, takich jak: wiek, parametry czy właściwości samochodu, które pozwoliłyby na definitywne odróżnienie youngtimerów od oldtimerów. Polskie źródła branżowe podają, że youngtimery to samochody wyprodukowane w latach 1981-1990, a oldtimery to auta, które zeszły z linii produkcyjnej w 1980 roku lub wcześniej.
Korzyści z posiadania „zabytku”
Oto, dlaczego warto być właścicielem klasycznego samochodu, kwalifikowanego jako zabytkowy:
- nobilitujące posiadacza auta zabytkowego żółte tablice rejestracyjne,
- bezterminowy przegląd – raz wykonany, obowiązuje dożywotnio (nie dotyczy to aut wykorzystywanych do zarobkowego przewozu osób),
- możliwość terminowego ubezpieczenia pojazdu, np. na miesiąc lub pół roku,
- zniżki na OC u części ubezpieczycieli,
- możliwość rejestracji auta bez konieczności dostosowywania go do obowiązujących w naszym kraju wymogów technicznych (nie trzeba np. przerabiać świateł w samochodach z USA czy przekładać kierownicy w samochodach przeznaczonych do ruchu lewostronnego),
- opcja dodatkowego przychodu z wynajmu auta do sesji foto, na śluby, wesela i inne imprezy,
- fakt wzrostu wartości auta wraz z upływem lat, który z jego zakupu czyni inwestycję.
Samochód zabytkowy: warto wynająć, opłaca się kupić

Gwarancja efektu wow!
Autem zabytkowym nie przemkniesz niezauważenie. Wszędzie będzie świetnie Cię widać i miło Cię widzieć! Zrobisz wrażenie, gdziekolwiek się pojawisz.
Wyjątkowa oprawa Tego Dnia
Są okazje godne szczególnych atrybutów, które podkreślą wagę chwili i prestiż wydarzenia. Doskonale w tej roli sprawdzą się nasze samochody zabytkowe.
Inwestycja lepsza od lokaty
Nowe auto traci na wartości z każdym rokiem. Zupełnie inaczej jest z zabytkowymi samochodami. Czas działa na ich korzyść. Czas, by zadziałał na Twoją!