Dodaj prestiżu okazji, wyraź się niebanalnie

Oferujemy wynajem aut zabytkowych. Kultowych klasyków z duszą i rodowodem. Samochodów, które celem jazdy czynią drogę i zachwyt, jaki jej towarzyszy.

Wielu miłośników aut klasycznych marzy o posiadaniu zabytkowego pojazdu. Głównie ze względu na styl i elegancję „weterana” – unikatowe i tak dalekie od dzisiejszych standardów. Wytworność samochodów zabytkowych przydaje świetności wydarzeniom, w których uczestniczą. Nobliwość starych aut podkreśla również charakter i prestiż ich właścicieli oraz użytkowników.Mamy w swojej kolekcji samochody z historią, które możesz kupić lub wynająć na szczególne okazje.Więcej o nas

Samochody zabytkowe w ofercie VEHICAR

W naszej kolekcji aut, kompletowanej ze znawstwem oraz sentymentem do reliktów motoryzacji, znajdują się między innymi imponujące klasycznym designem i starodawną duszą:

  • Mercedes 560SL R 107 Convertible, rok 1986
  • Mercedes 560 SEC, W126, rok 1987
  • Mercedes SL320, R129 Cabrio, rok 1996
  • Mercedes 300 CE W124 Cabrio, rok 1993
  • Porsche 912, rok 1965
  • Porsche 944S, rok 1986
  • Porsche 944 TURBO, rok 1987
  • Jaguar E-TYPE SERIA 2 2+2, rok 1968
  • Ford Mustang GT Fastback, rok 1968
  • Alfa Romeo Spider, rok 1985
  • BMW Z3 Cabrio Roadster, rok 1996
Wynajmij wymarzone auto zabytkowe. Podkreśl swoją osobowość, podnieś rangę imprezy. Rób wrażenie, gdziekolwiek się zjawisz.

Od zabytków głowa nie boli

Samochód zabytkowy, czyli co?

 
Za ustawą Prawo o ruchu drogowym: „pojazd zabytkowy to pojazd, który na podstawie odrębnych przepisów został wpisany do rejestru zabytków lub znajduje się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, a także pojazd wpisany do inwentarza muzealiów, zgodnie z odrębnymi przepisami”.Umowne kryteria uznania auta za zabytkowe (ustawodawca ich nie formułuje ich jednoznacznie) to:
  • wiek samochodu wynoszący co najmniej 25 lat,
  • produkcja modelu zakończona 15 lat wcześniej,
  • min. 75% zachowanych części oryginalnych.
Jeśli pojazd ma mniej niż 25 lat, by zostać uznany za zabytkowy, musi cechować się wyjątkowymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi lub jednostkową produkcją.

Youngtimer vs. oldtimer

 
Nie ma określonych jednoznacznie cech, takich jak: wiek, parametry czy właściwości samochodu, które pozwoliłyby na definitywne odróżnienie youngtimerów od oldtimerów. Polskie źródła branżowe podają, że youngtimery to samochody wyprodukowane w latach 1981-1990, a oldtimery to auta, które zeszły z linii produkcyjnej w 1980 roku lub wcześniej.

Korzyści z posiadania „zabytku”

 
Oto, dlaczego warto być właścicielem klasycznego samochodu, kwalifikowanego jako zabytkowy:
  • nobilitujące posiadacza auta zabytkowego żółte tablice rejestracyjne,
  • bezterminowy przegląd – raz wykonany, obowiązuje dożywotnio (nie dotyczy to aut wykorzystywanych do zarobkowego przewozu osób),
  • możliwość terminowego ubezpieczenia pojazdu, np. na miesiąc lub pół roku,
  • zniżki na OC u części ubezpieczycieli,
  • możliwość rejestracji auta bez konieczności dostosowywania go do obowiązujących w naszym kraju wymogów technicznych (nie trzeba np. przerabiać świateł w samochodach z USA czy przekładać kierownicy w samochodach przeznaczonych do ruchu lewostronnego),
  • opcja dodatkowego przychodu z wynajmu auta do sesji foto, na śluby, wesela i inne imprezy,
  • fakt wzrostu wartości auta wraz z upływem lat, który z jego zakupu czyni inwestycję.

Samochód zabytkowy: warto wynająć, opłaca się kupić

Gwarancja efektu wow!

Autem zabytkowym nie przemkniesz niezauważenie. Wszędzie będzie świetnie Cię widać i miło Cię widzieć! Zrobisz wrażenie, gdziekolwiek się pojawisz.
Wyjątkowa oprawa Tego Dnia

Wyjątkowa oprawa Tego Dnia

Są okazje godne szczególnych atrybutów, które podkreślą wagę chwili i prestiż wydarzenia. Doskonale w tej roli sprawdzą się nasze samochody zabytkowe.

Inwestycja lepsza od lokaty

Nowe auto traci na wartości z każdym rokiem. Zupełnie inaczej jest z zabytkowymi samochodami. Czas działa na ich korzyść. Czas, by zadziałał na Twoją!